girl-1192032_1920

Jak się komunikować, by wieczór panieński zaplanować? (kawalerski i wesele też)

Organizacja wieczoru panieńskiego i kawalerskiego to niełatwa sprawa. Podobnie – organizowanie wesela, gdy musimy współpracować z wieloma osobami i często delegować zadania. 

SMS-y, maile, telefony, wiadomości na Facebooku. Niby możemy komunikować się błyskawicznie, bez żadnych przeszkód, ale tak naprawdę – sporo rzeczy nam ucieka.

A odszukiwanie później kluczowych informacji wśród tony śmiesznych gifów – wcale nie jest łatwe. 

Jak więc komunikować się, przy organizacji wieczoru kawalerskiego lub panieńskiego, albo z „weselną grupą wsparcia” – najbliższymi, którzy pomagają nam przygotować się do wesela? 

Cóż – czas wdrożyć narzędzia, które przydają się do zarządzania projektami! 

1. GRUPA NA FACEBOOKU

Ok, najmniejszy stopień formalizacji komunikacji i planowania tasków. Prawdą też jest, że nie każdy ma Facebooka. Ale grupa jest o niebo lepsza niż niekończąca się wymiana wiadomości w Messengerze. Niewielka różnica? Wręcz przeciwnie!

Zacznijmy od tego, że grupa może być tajna i nikt jej nie znajdzie. Zaprosisz do niej tylko wyznaczone osoby. Wiadomości, które tam zamieścisz, będą widoczne tylko dla członków grupy.

Na czym polegają jej przewagi? Przede wszystkim – możesz dodać opis grupy. A w nim – wszystkie kluczowe informacje, które normalnie giną w zamęcie śmieszków i serduszek. Choćby, datę, godzinę i miejsce rozpoczęcia wieczoru panieńskiego, wysokość składki, numer konta, na który należy przelać pieniądze. W miarę powstawania harmonogramu – można go również tam umieścić. Wszystko będzie łatwe do odszukania.

W tym samym celu można też wykorzystać przypięte posty/ogłoszenia. Dzięki temu, gdy członkowie grupy do niej zajrzą, od razu wyświetli im się ten najważniejszy wątek. 

Gdy planujemy coś w długiej perspektywie, takie „przypinanie wątków” ma sens o tyle, że pozwala uporządkować pracę. Gdy z Twoją weselną grupą wsparcia będziesz szukać inspiracji na ślubny tort lub namiarów na sprawdzone cukiernie, przypięty post będzie o tym przypominał i sprawi, że wątki się nie pogubią.

Na grupę można dodawać też pliki (np. PDF z cennikami),  a także zdjęcia. 

Na pewno jesteś członkinią wielu grup o planowaniu ślubu i wesela, ale pamiętaj, że to przede wszystkim narzędzie, które możesz sama wykorzystać do własnych celów!

2. TRELLO 

W kontekście zawodowym – nie zawsze było mi z nim po drodze, ale do planowania ślubu czy wesela, sprawdzi się moim zdaniem idealnie. Podobnie – do planowania wieczoru panieńskiego i kawalerskiego – pozwoli w łatwy sposób podzielić się zadaniami!

Trello to nic innego, jak interaktywna tablica, która pozwala dzielić się zadaniami i przenosić je w między obszarami – np. „do zrobienia”, „w trakcie” czy „zrobione”.

Dzięki temu, mamy pełną kontrolę na temat tego, kto czym właściwie się zajmuje i jaki jest aktualny status prac.

Trello ma tę zaletę, że może być używane nawet przez samą parę młodą do koordynowania ich przygotowań! Może być też świetnym narzędziem do współpracy między osobami odpowiedzialnymi za poszczególne zadania. Sprawdza się więc zarówno w kontekście organizacji przygotowań własnych, jak i koordynacji większej całości. 

Do tego – jest bardzo łatwe w użytkowaniu i ma przyjemną aplikację mobilną!

Zrzut ekranu 2018-09-14 o 21.56.05

3. SLACK

Podpowiadam, chociaż z drżącym sercem. Ma część zalet grupy facebookowej, ale ma też wady rozmowy na Messengerze. Wątki mogą się gubić, zwłaszcza, gdy rozmowa jest ożywiona, chociaż zdecydowanie łatwiej je znaleźć, niż w wyszukiwarce czatu na Facebooku. 

Dodatkowo, możemy sobie ustawić, że gdy ktoś nas oznaczy, na maila przychodzi powiadomienie. Jest to o tyle rewolucyjne w stosunku do konwersacji na czacie, że mamy po tym oznaczniu „pamiątkę” w skrzynce mailowej – jeśli więc nie odczytamy wiadomości bezpośrednio na Slacku od razu, jest szansa, że przypomnimy sobie o niej, sprawdzając pocztę. 

4. ASANA

Rozwiązanie dla hardcore’ów lub/i miłośników porządku. W pełni profesjonalny system do zarządzania projektami. Osobiście bardzo go lubię, bo jest intuicyjny i pozwala naprawdę wiele rzeczy szczegółowo zaplanować. Moim skromnym zdaniem – raczej do planowania i podziału pracy nad większymi imprezami, czyli weselem. Chyba, że jesteście świadkiem bądź świadkową, którzy w ramach wieczoru panieńskiego albo kawalerskiego zaplanowali wypad do Vegas poprzedzony sesją zdjęciową na Islandii. Wtedy zdecydowanie będzie to dobry wybór!

Zrzut ekranu 2018-09-14 o 22.01.16

Dlaczego ma sens? Bo pozwala zaplanować dosłownie wszystko: zakładać projekty, zadania, oznaczać ich realizację i przypisywać osoby. I to w bardzo szczegółowy sposób – tak, że ma się nad wszystkim naprawdę pełną kontrolę. 

No, prawie nad wszystkim, bo wiadomo, że na drodze ślubnych przygotowań czyha niejedna niespodzianka! 

A Ty, jakie sposoby komunikacji wybierasz? 



About

Uzależniona od Facebooka i swojego iPhone'a. Absolwentka dziennikarstwa i stosunków międzynarodowych, największa w Polsce specjalistka od Baracka Obamy. Znajduje mnóstwo inspiracji na Pinterest i uwielbia amerykańskie programy tv o planowaniu ślubu. Przywiązuje ogromną wagę do szczegółów.


michael kors outlet michael kors outlet michael kors outlet michael kors outlet kate spade outlet kate spade outlet kate spade outlet coach outlet online coach outlet online coach outlet online coach outlet online air max pas cher chaussures de foot golden goose saldi outlet golden goose pas cher michael kors outlet 2018 kate spade outlet 2018 coach outlet 2018 max maillots nike tn pas cher air max pas cher air max pas cher air max pas cher air max pas cher nike tn pas cher nike tn pas cher golden goose outlet golden goose outlet golden goose outlet golden goose outlet golden goose outlet golden goose outlet