collage_paris

Długi weekend w Paryżu – praktyczny przewodnik dla zakochanych i nie tylko

Paryż to idealne miejsce na zaręczyny, wyjazd na Walentynki albo podróż poślubną. W końcu nic tak nie działa na wyobraźnię jak miasto zakochanych z mnóstwem pięknych i romantycznych miejsc. A my wybraliśmy się tam 4 lata po ślubie, w dodatku z dzieckiem. Jak spędziliśmy tam czas i co doradzamy parom wybierającym się do Francji? Zobaczcie nasz praktyczny przewodnik. Piszemy co warto zwiedzić w Paryżu i dlaczego!

Dojazd i informacje praktyczne

Do Paryża można dotrzeć lądując na jednym z 3 lotnisk. Zdecydowanie najdalej od miasta znajduje się lotnisko Paryż-Beauvais, gdzie lądują tanie linie. Ponad 80 km od miasta i ponad 100 km od Disneyandu skutecznie nas zniechęciła mimo korzystnych cen. Zdecydowaliśmy się więc na wycieczkę liniami LOT na znacznie bliżej położone lotnisko Paryż Charles de Gaulle (CDG). Na CDG lądują również linie Air France cenowo bardzo podobne do Lotu, jednak o wyborze polskiego przewoźnika zdecydowały bardziej dogodne godziny lotów.

Loty są oczywiście tańsze, gdy rezerwuje się je z wyprzedzeniem. Odpowiednio wcześniej polecamy też kupić bilety wstępu do wszystkich atrakcji, które Was interesują. Nie wpływa to na cenę, ale oszczędza mnóstwo czasu, jeśli nie trzeba stać w dodatkowej kolejce po bilet na miejscu. Nauczeni doświadczeniem kupiliśmy wstępy online mniej więcej z miesięcznym wyprzedzeniem i przed wejściem stawialiśmy się z wydrukowanymi wejściówkami.

To co na pewno cieszy to fakt, że Francji normalnie działają polskie wtyczki do kontaktów, co sprawiło nam ogromną radość, bo na wszystkie poprzednie wyjazdy (Londyn, Malta, Włochy, Izrael) musieliśmy zabierać przejściówki. Wygodne jest także płacenie w euro, bo pieniądze które zostaną z wyjazdu zawsze można wydać jadąc kolejny raz do innej europejskiej destylacji.

Co z językiem? Jeśli ktoś Wam spróbuje wmawiać, że Francuzi nie znają angielskiego i oczekują, że będzie się do nich mówić po francusku to najwyraźniej dawno nie był w Paryżu. Po naszych doświadczeniach możemy powiedzieć, że właściwie jest na odwrót. Jako, że oboje uczyliśmy się francuskiego chcieliśmy podczas wyjazdu skorzystać ze swoich umiejętności, często jednak zupełnie na próżno. Widząc, że mają do czynienia z turystami, ludzie często sami przechodzili na angielski, jakoś nie bardzo doceniając fakt, że chcemy spróbować swoich sił z francuskim.

Paryż – co trzeba koniecznie zobaczyć

Układając sobie program zwiedzania, nie mogliśmy pominąć najważniejszych miejsc, które są szczegółowo opisane w każdym przewodniku turystycznym i znajdują się w programie każdej wycieczki. Odwiedziliśmy oczywiście Luwr. Jako, że w zwiedzaniu dużych muzeów mieliśmy już doświadczenie,  informacja, że na dokładne zwiedzenie wystawy potrzeba kilku dni,  nie zrobiła na nas żadnego wrażenia. Podobnie jak w przypadku Muzeów Watykańskich, wyrobiliśmy się w kilka godzin. W Luwrze znajdziecie tysiące rzeźb i obrazów oraz innych dzieł sztuki. Mnie oczywiście najbardziej interesowała część starożytna, więc najwięcej czasu poświęciliśmy na Grecję i Rzym, chociaż zahaczyliśmy także na chwilę o sztukę Afryki oraz Oceanii. To, co trzeba wiedzieć to fakt, że Luwr kompletnie nie nadaje się do zwiedzania dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Wózki inwalidzkie i wózki dziecięce to potencjalny koszmar, ponieważ w muzeum jest mnóstwo schodów, a windy naprawdę należą do rzadkości. Największe tłumy przychodzą oglądać oczywiście Mona Lisę, a także Nike z Samotraki czy Wenus z Milo, dlatego przy tych obiektach możecie spotkać prawdziwe tłumy i raczej nie ma mowy o spokojnym zrobieniu zdjęcia. Pomijając same zbiory, które oczywiście muszą robić wrażenie, bardzo ładny jest także sam kompleks budynków oraz otoczenie w postaci ogrodów w których znajdziemy wiele klasycznych rzeźb.

luwr1

Kolejny must have to oczywiście wieża Eiffla. Mało brakowało, a zrezygnowalibyśmy z wjazdu na górę, ponieważ gdy planowaliśmy wyjazd w sprzedaży na oficjalnej stronie były tylko bilety na godzinę 22:00. Znaleźliśmy jednak ofertę pośrednika na stronie www.getyourguide.pl. Francuskie biuro sprzedaje wycieczkę w zorganizowanej grupie, która obejmuje szybki wjazd na 2 poziom wieży (czeka się w krótszej kolejce niż normalnie) a poza tym opiekę przewodnika, który opowiada wiele ciekawostek na temat historii wieży Eiffla. Zdecydowanie polecamy tę opcję mimo wyższej ceny niż standardowa! Zobaczenie konstrukcji z bliska to wielka frajda, podobnie jak podziwianie widoków z góry. Co ciekawe na wieży znajdują są również sklepy i kawiarnie. My nie mogliśmy sobie odmówić lodów! To chyba najdziwniejsze miejsce w jakim mogliśmy je zjeść!

wiezaeiffla

Z innych najbardziej kultowych miejsc w Paryżu nie mogliśmy odmówić sobie zobaczenia na własne oczy bazyliki Sacré-Cœur, katedry Notre Dame oraz spaceru Polami Elizejskimi ze słynnym Łukiem Triumfalnym. Co ciekawe, gdy wejdzie się na szczyt wzgórza Montmartre, gdzie znajduje się bazylika Sacré-Cœur widok na miasto z tego punktu niewiele ustępuje widokowi z wieży Eiffla. I tu w ogóle zaskoczenie, bo Paryż zadziwia liczbą dostępnych miejsc, z których można obserwować miasto z wysokości. Wszak oprócz wymienionych dwóch punktów, jest także możliwość patrzenia na Paryż z góry z Łuku Triumfalnego, a także z koła młyńskiego na wzór London Eye, które znajduje się na placu de la Concorde.

Jak dotrzeć w te wszystkie miejsca? W przewodnikach pewnie polecają jazdę metrem, my najchętniej poruszamy się po wszystkich miastach na piechotę, bo taka forma przemieszczania się jest nie tylko zdrowa, ale też przyjemna. Spacer brzegiem Sekwany to naprawdę fajna sprawa i okazja do zrobienia wielu pięknych zdjęć. A spacerując można odwiedzić także wiele innych miejsc, które nie zawsze znajdują się na trasie wycieczek zorganizowanych.

Paryż – atrakcje, których mogliście nie znać!

Jeśli oglądaliście kiedyś Amelię, może pamiętacie, że tytułowa bohaterka filmu pracowała w paryskiej kawiarni. Lokal nazywa się Cafe des Deux Moulins i istnieje naprawdę! Odwiedziliśmy oczywiście to miejsce idąc na Montmartre i wypiliśmy tam świetną mrożoną kawę.

Bardzo pozytywnym doświadczeniem była też wizyta w Ogrodzie Luksemburskim. To wspaniały rozległy park podobny do warszawskiego Ogrodu Saskiego czy Łazienek gdzie gromadzą się mieszkańcy szukający wypoczynku.

W centralnym punkcie znajduje się sadzawka na której puszcza się żaglówki, jest także ogromny plac zabaw dla dzieci. W parku znajdują się również korty tenisowe, teatr marionetek, estrada koncertowa, szkoła jazdy konnej i wiele pomników, w tym naszego Fryderyka Szopena.

paryz3

Idąc w kierunku Ogrodów Luksemburskich widzieliśmy też bardzo ładną fontannę z rzeźbą Świętego Michała na boulevard Saint-Michel a także kościół Paris Saint Germain, który nieprzypadkowo nazywa się tak samo jak drużyna mistrza Francji w piłce nożnej.

Byliśmy także na placu Pigalle, ale nie wiedzieć czemu nikt nie sprzedawał tam kasztanów!

francja1

Oprócz powszechnie znanego muzeum Luwru zwiedzaliśmy też Musée d’Orsay. Muzeum sztuki nie może równać się z sąsiednim ośrodkiem pod względem liczby i wartości zbiorów, niemniej to co w nim najbardziej zadziwia to aranżacja przestrzeni. Ekspozycja urządzona jest w zmodernizowanym budynku dworca kolejowego, co jest naprawdę niespotykane i unikatowe. A na wystawie między innymi dzieła van Gogha i pokaźna kolekcja impresjonistów! Muzeum jest także kolejnym świetnym punktem widokowym.

Bardzo ciekawym historycznym miejscem jest także Kościół de la Madeleine (św. Magdaleny). Ten budynek chociaż wzniesiony już w czasach nowożytnych stylem i rozmachem przypomina rzymski Panteon!

dorsay

Poczuj się jak dziecko – Disneyland w Paryżu

Nie bylibyśmy sobą gdybyśmy nie odwiedzili francuskiego Disneylandu. Tym bardziej, że w tym roku park obchodzi swoje 25-lecie, w związku z czym można liczyć na szereg dodatkowych atrakcji. W czasie gdy byliśmy w Paryżu akurat trwał festiwal księżniczek i piratów i związane z tym wydarzeniem specjalne parady, pokazy, a także specjalne pozycje w menu – na przykład lody w wersji dla piratów i dla księżniczek! O większości atrakcji w parku można poczytać na stronie internetowej, dlatego nie będziemy ich szczegółowo opisywać . To co niewątpliwie warto docenić w Disneyland to niesamowity klimat, który jest wszechobecny po przekroczeniu bram parku. Przygotowane z ogromną starannością otoczenie i budynki – nie tylko karuzele, ale też sklepy z pamiątkami , punkty gastronomiczne, pojazdy oraz wszechobecna muzyka wprawiają w niezwykle pozytywny i bajkowy nastrój, tak że w tym miejscu jak w żadnym innym można oderwać się od konieczności.

31959207_10214506556874424_5340813672484700160_n

To, że polecamy odwiedzić Disneyland wiadomo. Polecamy też zatrzymanie się w jednym z hoteli na terenie parku. My wybraliśmy budżetowy hotel Santa Fe, gdzie wystrój i dekoracje nawiązują do kultowej bajki pod tytułem Auta. Zaletą tego hotelu jest bezpośredni i darmowy autobus prosto pod bramy parku, na miejscu znajdziemy także ogromną przechowalnię bagażu, sklep z zabawkami a także Starbucks. Z Disneylandu bardzo szybko i niedrogo dotarliśmy do centrum Paryża korzystając z pociągu RER.

Kiedy wróciliśmy z naszej wycieczki dowiedzieliśmy się, że Paryż jest uznawany za najbardziej atrakcyjne miasto na świecie –ranking i szczegóły znajdziecie tutaj

Nie jesteśmy tym faktem szczególnie zadziwieni bo spędziliśmy tam czas naprawdę fantastycznie. Chyba nie znamy nikogo, kto mógłby się tam nudzić, a jeśli dodać do tego świetną kuchnie i niezwykle sympatycznych ludzi to naprawdę robi się z tego idealne miejsce na wycieczkę – bez względu na okazję!

About

Warszawiak na co dzień zajmujący się marketingiem w firmie turystycznej. Wcześniej interesował się wszystkim od archeologii, poprzez RPG i recenzowanie książek, kończąc na grach video. Jak to facet, praktyczny i konkretny wtedy kiedy trzeba.

michael kors outlet michael kors outlet michael kors outlet michael kors outlet kate spade outlet kate spade outlet kate spade outlet coach outlet online coach outlet online coach outlet online coach outlet online air max pas cher chaussures de foot golden goose saldi outlet golden goose pas cher michael kors outlet 2018 kate spade outlet 2018 coach outlet 2018 max maillots nike tn pas cher air max pas cher air max pas cher air max pas cher air max pas cher nike tn pas cher nike tn pas cher golden goose outlet golden goose outlet golden goose outlet golden goose outlet golden goose outlet golden goose outlet